Sunday, May 11, 2008

Anak

2 comments:

Norlela Zubir said...

Aduhai, lagu lama ini membuai mood saya jadi jiwang2, Mun. Kebetulan petang Ahad yang lepas, saya menikmati lagu ini di Parkson Melaka Mall.

Ada dua orang pemuzik jalanan menyanyikan lagu ini sambil memetik gitar. Suara mereka merdu sekali. Mereka letak dulang tapi saya tidak letak duit. Binawekan!

Waktu itu saya baru selesai membeli bahan2 untuk dibuat soto. Lalu saya jalan2 ke depan melintasi ruang food court. Di situlah mereka menyanyi.

Sempena hari ibu, saya telefon mak saya dan beritahu dia saya teringin makan... "soto" dia jawab. Hohoho, dia kata saya meniru sebab dia pun terfikir hendak buat soto, Mun oiii! Itulah kisahnya.

Apa pun, terima kasih untuk lagu manis ini. Selamat Hari Ibu buatmu.
Salam.

Anonymous said...

Selamat Hari Ibu Buat Kak Lela juga! hehe..kak lela dan emak macam ada telepathy gitu kan. Hubungan yang istimewa antara ibu dan anak. Saya pula tak sabar menunggu kedatangan emak saya ke Melaka akhir bulan ini...