Tuesday, December 25, 2007

SPA O


Hari Raya AidilAdha yang baru lalu kami sambut bersama keluarga di Dungun, Terengganu. Kedua-dua ayah dan ibu mertua saya sudah tiada jadi kami biasanya ke rumah abang sulong suami saya, Mazlan. Anak-anak kami sudah sangat rapat dengan sepupu-sepupu mereka. Abang Mazlan dan isterinya sangat sayang anak-anak saya, seperti juga saya sangat sayang anak-anak mereka.

Hari Raya pertama dan kedua kami di rumah sahaja menunggu saudara-mara datang seperti kebiasaannya. Kami juga mengunjungi rumah besan abang Mazlan yang membuat khenduri korban. Hari raya ketiga kami mula bergerak ke Kuala Terenganu untuk menziarah keluarga di sana, termasuk juga sahabat-sahabat yang sudah lama tidak berjumpa.

Kami sudah lama tidak berjumpa dangan Bob dan Wati. Bob dulu bekerja di Celcom. Kesihatannya terganggu setelah begitu lama bekerja menggunakan telefon mobile sehingga telinganya berdengung dan kepalanya sakit apabila menggunakan telefon bimbit. Bayangkan kerjanya memerlukan dia menggunakan berbelas-belas unit telefon pada satu-satu masa. Bob memilih untuk berhenti dan mengambil VSS. Kesihatannya semakin teruk sehinggakan dia terpaksa keluar masuk hospital beberapa kali dalam setahun.

Setelah begitu lama hidup dalam kesusahan, Bob dan Wati telah dibantu oleh sepasang suami isteri yang pemurah untuk menjalankan bisnes spa dan gim di Gong Badak, Kuala Terengganu. Wati nekad berhenti kerja sebagai jururawat di sebuah pusat rawatan swasta untuk menguruskan spanya. Mereka beroperasi sepenuhnya bermula 1 Disember 2007 yang lalu. Spa ini dikunjungi oleh surirumah, pensyarah dan pekerja-pekerja di kawasan Gong Badak yang sudah semakin ‘glamour’ sekarang. Spa ini menawarkan perkhidmatan facial, urut tradisional/aromatheraphy, lulur, mandi susu, sauna infrared, dan Thai Bath. Gim pula bersebelahan sahaja dengan spa tersebut. Cafe di bahagian balkoni tingkat atas akan dibuka tidak lama lagi. Yang penting, kesihatan Bob sudah semakin baik, anak-anak mereka sudah dapat lebih perhatian dari ibu dan ayah mereka, dan kehidupan mereka sudah semakin baik. Alhamdulillah, syukur kepada Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani. Semoga Bob dan Wati sentiasa mengingati Allah Penentu Segala-galanya.

Promosi sikit-sikit ya. Jangan marah.

Orchid Day SPA, Fitness Center & Café
Tingkat 1, Lot 1133/A&B, Jalan Gong Badak, Gong Badak.
(Dekat dengan pintu masuk KUSZA, sebelah restoren ayam goreng)









No comments: