Monday, January 21, 2008

Back To Reality

Pagi ini setelah selesai mengurus anak-anak ke sekolah saya mula berjogging di atas treadmill. Salah satu azam tahun baru ialah menguruskan badan. Azam ini dibuat setiap tahun tapi sudah bertahun juga tidak tercapai. Mudah-mudahan kali ini berjaya. Chai yok! Chai yok! Lagu Mungkin Anuar Zain membuatkan saya lagi bersemangat.

Baru 18 minit berjogging, saya dapat panggilan dari JJ, anak lelaki bongsu, yang sudah berada di sekolah pada masa itu.

“Mama, tolong hantarkan kertas objektif! Ada dalam plastik!” Hari ini dia ada ujian BM dan Matematik.

Pusing rumah saya mencari plastik yang dimaksudkan. Saya terjumpa di belakang almari buku di dalam bilik belajar. Pasti disorok oleh Si Aton, pembantu saya, yang tidak tahan melihat beg-beg plastik bertaburan merata. Saya bergegas pergi ke sekolah JJ. Mujur dekat sahaja dari rumah. Dia sudah menunggu di pagar sekolah. Dahinya berkerut. Saya mengusap pipinya yang gebu dan halus itu agar hatinya kembali tenang.

Riadah saya terbantut. Sebentar lagi saya mahu ke pejabat. Setelah seminggu berehat di Langkawi, kini tiba masanya kembali seperti biasa. Welcome back to the real world!

No comments: