Tuesday, February 12, 2008

CCKB76 2008




Tahun ini Cuti-Cuti Batch MRSM KB 1976 telah diadakan di Pulau Pinang pada 9 dan 10 Februari 2008. Ini ialah kali yang ke… (sekejap, 1-PD, 2-Cherating, 3-Tok Bali, Kelantan, 4-Melaka, 5-Penang), ok, yang ke 5 diadakan sejak 5 tahun lepas (hehehe…du’uh).

Kumpulan ini akan bercuti bersama-sama sambil makan-makan, mengeteh (yang lelaki), dan, apa lagi, berborak sampai larut malam. Ada juga diadakan Telematch buat anak-anak.

Keluarga saya pergi setiap tahun. Saya sendiri miss tahun ke 2 kerana anak kecil saya tidak sihat pada masa itu. Tuan M dan anak-anak yang lain balik membawa macam-macam hadiah Telematch.

Tahun ini ada 24 keluarga yang hadir, 16 daripadanya adalah regulars. Yang lain datang buat pertama kalinya, termasuk Prof Kamil yang datang membawa anak-anaknya. Saya dari kem isteri-isteri sudah kenal satu sama lain terutama sekali yang regulars. Saya juga kenal kebanyakan ahli KB76 ini kerana ramai di antara mereka satu universiti dengan saya dahulu.

Pada malam terakhir selepas makan malam dan bertukar-tukar hadiah, mereka menyanyikan lagu maktab. Saya kagum sungguh dengan kumpulan ini. Mereka masih ingat lagi lagu maktab dan masih menggunakan nombor maktab, iaitu angka giliran semasa di MRSM dahulu, dalam aktiviti mereka. Saya dari MRSM Kuantan Batch 76 pun sudah lupa (atau tidak pernah ingat) lagu maktab, apatah lagi nombor maktab saya.

Tahun depan CCKB76 dicadangkan di Terengganu pula. Jika umur kami masih panjang, insyaAllah, kami akan berjumpa lagi.

No comments: