Thursday, February 28, 2008

Not-So-Secret Admirer

Tahun ini dia hantar lagi. Seperti tahun-tahun lepas dia tidak tunggu hingga masuk bulan Mac. Setiap akhir bulan Februari saya akan menerima kad ucapan selamat hari lahir daripadanya. Sudah 5 tahun dia berbuat begini.

Dia tahu saya sudah bersuami. Dia tahu saya ada anak-anak bersekolah. Sehinggakan dia tahu apa anak-anak saya makan tiap-tiap hari. Mungkin dia tidak tahu saya tidak meraikan hari lahir saya. Kalau tidak sudah tentu dia akan menghantar kek atau bunga. Dia berkemampuan berbuat demikian.

Kenapa dia begitu setia kepada saya? Adakah kadnya ini mempunyai makna tersirat? Mungkinkah dia mahu saya fikir yang saya selalu dihatinya. Fulawei! Sesiapa yang dapat dia ini memang bertuah. Saya dengar dia kaya-raya. Bonus yang dibayar kepada pekerja di syarikatnya besar!

Hmm..apa perlu saya buat? Perlukah saya juga setia kepadanya?

Aduhai, JJ ku…

No comments: