Friday, December 19, 2008

PNB

Arrrggghhh…..aku serik !!

Pian bawa kereta 160 km/j! Kaki aku ni lenguh menekan brek angin di tempat duduk penumpang. Tapi seperti biasa aku maintain cool aje lah. Cerita pasal maid lari, Mawi kawin besok, dan cerita-cerita lain bagi memenuhi ruang-ruang bunyi di dalam kereta. Pian ni pandai jugak lawan bercerita. Sedar-sedar dari KLCC sampai ke tol Ayer Keroh hanya 1 jam 17 minit sahaja. Itu masa peak hour beb! Haah, mata aku menjeling-jeling jam kereta digital tu. Sekali sekala mata mengerling pula ke speedometer kereta nak mengesahkan betullah Si Pian ni bawa kereta serupa pelesit tak tahan nak buang air…

OK that’s enough silly talk. Sekali sekala nak juga melepaskan stress. Maaf kalau ada yang tersinggung membaca entri di atas tu.



Sebenarnya pagi tadi saya dan seorang rakan bertolak ke KL dengan kereta kampeni dipandu oleh Pian. Entah bagaimana jadual diatur, kami berlepas tersangatlah awal. Kami sepatutnya menghadiri Majlis Penyerahan Dokumen Perjanjian Geran Penyelidikan antara PNB dan Universiti-Universiti Tempatan Sempena 30 Tahun Penubuhan PNB pada jam 3 petang. Saya (dan tim) salah seorang penerima geran tersebut. Oleh kerana masih awal lagi kami singgah di KLCC dan terus menuju ke tingkat 4 ke Kinokuniya. Apa lagi… MS dan bookstore = MS dan coklat = addicted! Sempat SMS beberapa orang kawan-kawan KL untuk lunch. Tiada siapa yang available and I so hate to eat alone at a strange place. So no lunch for me.

Majlis penyerahan diadakan di Hotel Nikko berdekatan KLCC. Saya berjumpa beberapa orang rakan lama. Sempat juga networking dengan beberapa kenalan baru. Diajak pula menyertai fakulti bisnes UITM Shah Alam. Menarik, menarik.

Sebanyak 30 geran diberikan kepada 14 buah universiti. Penyerahan dilakukan oleh Pengerusi Permodalan Nasional Berhad, Y.A. Bhg Tun Dato’ Seri Ahmad Sarji bin Abdul Hamid. Yang berjaya ialah:

1. Universiti Malaysia Sabah – 1 geran
2. Universiti Teknologi MARA – 1 geran (Dr Syed Shah Alam, sahabat baik saya dan
suami, bekas pensyarah di tempat kami)
3. Universiti Tun Abdul Razak – 1 geran
4. Universiti Sains & Pengurusan – 1 geran
5. Universiti Islam Antarabangsa – 2 geran
6. Universiti Kebangsaan Malaysia – 2 geran
7. Universiti Malaya – 2 geran
8. Universiti Kelantan – 2 geran
9. Universiti Malaysia Perlis – 2 geran
10. Universiti Teknologi Malaysia – 2 geran
11. Universiti Malaysia Terengganu – 3 geran (salah seorang daripada mereka, Dr Zul, juga
sahabat baik suami saya semasa di Kusza dahulu. Small world)
12. Universiti Utara Malaysia – 3 geran
13. Universiti Tenaga Nasional – 4 geran
14. Universiti Multimedia – 4 geran

Ehem, ehem…

(Kalau anda teliti Buletin Utama TV3 malam tadi, anda boleh nampak wajah seorang blogger comel.)



2 comments:

Anonymous said...

I pun nampak wajah comel kat TV3 walaupun berada jauh di USA. Bangga dapat menatap wajah.....

Anonymous said...

Uih, Datin ka? Hehe...canggih la Datin ni...