Tuesday, January 1, 2008

Selamat Datang 2008!

Tahun 2007 merupakan tahun perubahan buat saya dan suami. Suami saya berhenti kerja sebagai pensyarah bagi memulakan perniagaannya sendiri. Saya pula sudah sangat ingin memulakan sesuatu yang baru tapi masih perlu kekal di tempat kerja walaupun hati melonjak-lonjak ingin keluar.

Tahun 2007 ialah tahun kami kembali belajar. Dia belajar menjadi penternak dan saya belajar menjadi penulis. Saya bertuah kerana mempunyai Sifu yang sangat dedikasi dan ikhlas, dan rakan-rakan yang sangat baik hati. Saya bertemu dengan kawan-kawan baru yang menjadi pendorong saya di dalam bidang ini.

Sebelum ini saya memang tidak fasih menulis dalam Bahasa Melayu. Sebagai bukti, bahasa dalam blog lama saya (url dirahsiakan, jangan marah) memang huru-hara. Saya membina blog baru sebagai tempat latihan saya menulis di dalam Bahasa Melayu. Saya belum mahir tapi saya rasa ada sedikit kemajuan. Saya ikut nasihat Sifu. Bagi menulis ayat bagus-bagus kita perlu membaca bahasa yang bagus-bagus. Sekarang saya sedang membaca novel Keledang oleh Sasterawan Negara A. Samad Said seperti yang disyorkan oleh Puan Sifu (Puan, saya anak murid yang ikut kata). Tapi saya perlu terus belajar. Saya mahu 'graduate' dari UNIKA.

Suami saya bekerja keras membina perniagaan penternakannya. Dia sekarang membela lembu, ikan siakap dan ayam kampung. Jika kebetulan ke Melaka, singgahlah di kandangnya, Mamod Ternak, yang terletak di Merlimau.

2008 bermula dengan perniagaan baru, aktiviti baru, bos baru, dan jawatan baru. Kami menyambut semuanya dengan rela hati.

Syukur kepada Allah yang telah melimpahkan nikmat kepada kita, dan semoga Allah memberkati usaha-usaha ikhlas kita.

2 comments:

Anonymous said...

Sis,
Finally I managed to write something here. :-) Hari tu nak tinggalkan comment, tak dapat2. Hari ni baru jadik. Your new blog is very nice, classic gitu..hehe. Your language pun dah ada improvement..It's the beginning of becoming a good writer! BTW Thank you for promoting my website..I pun nak kena upgrade la like this. Waiting for the time to meet my IT Sifu..hehe, you lah sape lagi? See you around Sis and Congratulations on your new wonderful blog.

MS said...

Thank you, Iza. Yes, you should try lah this blogging thing. Very therapeutic.Sama-sama kita doakan kejayaan kita di bidang masing-masing.